ثبت نام دوره های وکالت تخصصی
ورود به سامانه نظرسنجی دانشگاه

برگزاری همزمان ۷ رشته وکالت تخصصی

 

در دانشگاه کانون وکلا صورت پذیرفت؛

برگزاری همزمان ۷ رشته وکالت تخصصی

 


مرکز علمی کاربردی کانون وکلای دادگستری مرکز در تاريخ ٣ مردادماه ١٤٠٣ با هدف توزیع عادلانه فرصت و امکانات آموزشی در کشور و در راستای گسترش دانش تخصصی کاربردی حقوق و تربیت وکیل متخصص با همکاری برخی کانون‌های استانی، اقدام به برگزاری هم‌زمان دوره حضوری و برخط ۷ رشته وکالت تخصصی نمود. جلسه افتتاحيه ٧ رشته كه مقارن با اختتاميه نهمين دوره رشته اراضی و املاك بود، با سخنرانی دكتر محمد شاه‌محمدی، عضو هیات مدیره کانون و رئیس مرکز علمی کاربردی کانون وکلای دادگستری مرکز، آغاز شد و در ادامه جلسه دكتر بهنام حبیب زاده مومن رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز ضمن تقدير از تلاش‌های مركز آموزش عالی علمی كاربردی كانون مركز، مطالبی را در زمينه وكالت تخصصي ارائه نمودند. شایان ذکر است دكتر سجاد شكوری راد، قائم مقام مرکز علمی کاربردی کانون بنا به دلایلی در این مراسم غايب بود. اين مركز همچنین اميدوار به حضور و ادامه تلاش در حوزه آموزش‌های تخصصی و كوتاه مدت است.

این دوره های تخصصی، به‌طور هم‌زمان و با حضور بيش از ١٠٠٠ نفر وکیل دادگستری به‌صورت برخط و تعداد ٢٥٢ نفر وكيل بصورت حضوری در ٧ سالن واقع در کانون وکلای دادگستری مرکز، دانشگاه کانون و دانشگاه علم و فرهنگ برگزار گردید.

شایان ذکر است آخرين كلاس دوره ٩ اراضی و املاك روز سوم مردادماه برگزار شد كه اختبار پايان دوره آن، شهريور ماه سال جاری برگزار خواهد شد. همچنين با توجه به استقبال همكاران ثبت نام دوره‌های ١٠ و ١١ اين رشته به پايان رسيده و به زودی با هماهنگی كارگروه تخصصی این رشته، کلاس‌های آموزشی این دوره‌ها نیز آغاز می‌شود.

گفتنی است در دوره جديد حقوق بانكی، پنجمين گروه از متقاضيان كه تعداد آنها ٣٧ نفر می‌باشد، در كلاس حضور دارند. در اولين دوره پيمانكاری ٢٦ نفر و در سومين دوره تخصصی رشته داوری  نيز تعداد ٣٠ نفر به‌صورت حضوری و ٢٦ نفر به‌صورت برخط شركت دارند.

اين تعداد در رشته‌های مالياتی، شهري و ثبتی با وجود اينكه اولين دوره برگزاری اين رشته‌ها است، با حضور ٥٠ الی ٦٣ نفر در حال برگزاری است.

لازم به ذکر است با تصميم دكتر شاه محمدی رييس مركز آموزش عالی كانون، تجهيزات مورد نياز برای ضبط و پخش برخط كلاس‌های كليه رشته‌ها تهیه و لينك حضور برخط در كليه كلاسهاي برگزار شده در روز اول از طريق گروه واتساپی هيات عمومی اسكودا و روسای كانونها برای مديران كانون‌های سراسر كشور ارسال گردید كه با استقبال چشمگیری از سوی همکاران ارجمند از سراسر کشور مواجه شد به نحوی كه بيش از يك‌هزار نفر بصورت برخط در اين دوره‌ها شركت نمودند.

گفتنی است ثبت نام مديران و كارشناسان حقوقی ادارات دولتی، و سازمان‌ها و نهادها و حتی شركت‌های بخش خصوصی نكته قابل توجهی بود كه بيانگر اهميت و ضرورت تمركز اين مركز بر آموزش تخصصی است.

شایان ذکر است دوره‌های وکالت تخصصی که توسط کانون وکلای دادگستری مرکز و مرکز علمی کاربردی این کانون با حضور و تدریس جمعی از مدرسین مجرب و متخصصین برجسته هر حوزه در ۱۱ شاخه تخصصی برگزار می‌شود، علاوه بر دانش افزایی و افزایش مهارت حقوقی و فنون وکالتی شرکت‌کنندگان در هر حوزه آموزشی، مزایای متعدد دیگری نيز دارد كه افزايش ۱۰٪ حق الوكاله طبق آيين نامه تعرفه حق الوکاله در رشته تخصصی، درج نام رشته تخصصی وکیل در پروفایل ایشان در در سایت کانون وکلا و اجازه درج عنوان تخصصی بر روی تابلوی دفتر، سربرگ و کارت ویزیت وکالتی نمونه‌هایی از اين امتيازات است.

در پایان لازم به ذکر است که عملكرد منعکس شده در این گزارش، نتيجه برنامه‌ريزی و تلاش شبانه روزی كارمندان زحمتكش مركز، اعضا و مديران كارگروه‌های تخصصی، اساتيد فرهيخته و دلسوز دوره‌ها و حمايت هيأت مديره كانون وکلای دادگستری مركز است كه از يكايك اين عزيزان تقدير می‌شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این دوره‌های تخصصی می‌توانند به تارنمای دانشگاه کانون وکلای دادگستری مرکز به آدرس www.uicbar.ir مراجعه نمایند.